tisdag 13 december 2016

Pepparkaksdag

idag tog jag en tripp till sonen i Brunskog för lite förjul eftersom vi inte kommer att kunna träffas då.
Förutom sill, ägg, janssons och skinka stod pepparkaksbak på programmet.

Lilla Astrid var en förtjust, intresserad och för sina 2år en duktig kakfixare. Pappa Roger fixade till pepparkakshus.



Brunskog, där de bor ligger 17 mil från Örebro och brukar ta 2 tim att åka.  Jag hade hyrt bil på föredetta Statoil som nu har fått ett nytt något konstigt namn, Circle K. Det tog mig 40 min att ta mig dit med buss och sen var det strul med personen som skulle hämta en bil före mig. Så man får tydligen lägga på 1 timme i restid pga hyrbil. Lite tråkigt kan jag tycka...men bilen var helt okej.



1 kommentar:

  1. Vilket fint pepparkakshus och den lilla pepparkaksgumman är ju hur söt som helst. Det var roligt när man fick baka pepparkakor med barnen. Jag har haft mina barnbarn på Sicilien, så dem har jag aldrig fått göra något sådant med.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera