onsdag 21 december 2016

Mot ljusare tider

Härliga tider väntar oss nu när vi passerar vintersolståndet. Snart nog tycker jag man märker av att dagarna blir lite längre. Tiden går ju som bekant med rasande fart så snart har vi den ljuvliga vårvärmen, solen och ljuset här!
Har sovit knackigt i natt och av nån anledning vaknat varannan timme. Det brukar jag inte göra men sendrag gjorde sig påmint inatt och väckte mig flera gånger. Gick upp redan i 5-taget och satte mig stöka av lite mailväxling som låg efter och så dagens inlägg här.

Trots att jag inte väntar gästar i jul så är det förvånansvärt mycket som ska fixas och donas för min och Villos trevnad. Han ansluter på juldagen. Jag måste alltså iväg till affären idag med.

Ska även till vårdcentralen och ta bort några stygn som syddes i samband med att de tog bort en fettknöl jag fått i nacken. Skönt att den är borta tycker jag även om läkaren sa att risken den kommer tillbaka är ganska stor. Får vara glad så länge det varar.



Det här tomteparet och grisen är trogna julkompisar som letar sig fram varje jul sen minst 10 år. Tycker dom är trevliga,  Paret är 40 cm höga och med värmeljus i.

Nu väntar jag bara på att det ska bli dagsljus, får väl ta och klä på mig, bädda mm så länge.

Ha en bra dag!


2 kommentarer:

  1. Här blev det dagsljus en liten stund på förmiddagen, sen blev det mörkt igen. Det är tur att man vet att vi går mot ljusare tider. Nu kan det bara bli bättre! Det är trevligt att plocka fram de där julsakerna som hängt med länge. Det gör ingenting om de börjar bli lite slitna, man älskar dem ändå.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera