tisdag 20 december 2016

I skolbänken...

Hej!
Några dar sen jag skrev här nu men det har varit så fullt att göra så jag har inte hunnit med faktiskt.

Helgen trevlig med besök hos såväl son som 19-årigt barnbarn i Strängnäs.  Fantastiskt fina ungdomar det finns och hon är en av dom. Så vuxen i sina tankar trots ringa ålder. Nybliven sambo med sin Rasmus och de hade så fint hem. Hon är utbildad konditor så ni kan tro att det var kaffekalas!


Detta bara en bråkdel av allt gott hembakat kaffebröd   
...Tågtiderna hem från Eskilstuna är nu ändrade så för att åka raka spåret utan byten fick jag vänta till 1500 på måndagen. Hemma inne i mitt "käll" var jag vid 16.30.



Då satte jag igång med att utröna lite mer hur jag ska kunna anpassa min blogg som jag vill ha den. Lyckas inte riktigt med de mallar som finns tillgängliga enkelt. Hittade dock en jättebra site med diverse instruktioner på roliga och bra saker. Fixa-din.blogspot.se heter den och kan rekommenderas för dig som använder blogspot.  Och tänk vad tiden rinner iväg när man sätter sig vid datorn och börjar trixa. Satt till långt in på småtimmarna men blev ändå inte nöjd eftersom jag inte får till drop-down-menyer som jag vill ha. Men det gäller att inte ge upp så när ni minst anar det har nog den här sidan fått lite annorlunda struktur. Men nu i julstöket måste jag allt ligga lågt även om det kliar i fingrarna. Jag är en envis rackare...

Tänkte att jag, även om jag fattar lite hur HTML-koder funkar i stort, så fattas det mycket kunskap. Vips kunde man ladda ner en bok a 119 kronor som är en grundläggande kurs i HTML. Kul att leka med men såklart körde jag fast där med och var tvungen lägga åt sidan. Men som sagt, envis och tillika att jag tycker det är så kul att pröva, så ska det nog blir nåt så småningom.


Nu ska jag ila iväg till affärn innan det blir mörkt. Inköpslistan har nu blivit rätt gedigen inför julen.

Men till sist........usch hur det ser ut i vår omvärld, Går ju inte en dag inte det är nya hemskheter som rapporteras. Måste säga att det påverkar mig en hel del och tåras i tanke och ögon när jag tänker på det som händer i Aleppo och de bilder man får se därifrån. Hela världen bara tycks låta det ske helt handlingsförlamade.  Och till råga på eländet så hände nu detta i Berlin på en julmarknad!!! Köra in med bil rätt bland människor och marknadsstånd. Det måste väl ändå vara sjuka människor och inte bara onda som gör något sånt. Det gör förstås inte saken bättre. Snart sagt alla flyktingar måste ha blivit gravt påverkade av det dom varit med om.

Nej nu får det vara nog för idag. Ta vara på er ni som råkat hitta in hit. (sparar med idog marknadsföring av bloggen tills den är som jag vill ha den)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar