måndag 12 december 2016

HEJ IGEN !


Efter ett par års torka i den här bloggen tar jag nu upp den igen och kommer att skriva här åtminstone ett par gånger i veckan, kanske mer. Och så här ser jag ut idag...

                                                            


Vad har då hänt under tiden bloggen legat i träda?  Ja, jag kan kort spalta upp det så här:


  • Avgått som ordförande i PRO Baronbackarna efter 4 år. Tycker att jag gjort mitt och det kändes inte längre stimulerande. Jag är dock fortfarande medlem för att stödja det arbete som trots allt PRO lägger ner i bevakning av äldres intressefrågor i politiken. Dessutom fortsätter jag min funktion som administratör för hemsidan och facebook, åtminstone ännu ett tag men jag frågar mig till vilken nytta eftersom vi nästan inte har några besökare på hemsidan. Facebook är något bättre. Fortsatt är jag även PRO-representant i Kommunens pensionärsråd där mandattiden sträcker sig ytterligare 3 år.
  • Privat har jag fått mitt 6:e barnbarn. Lilla Astrid är nu 2 år och bor i Brunskog Värmland. Bara synd vi inte träffas så ofta på grund av avståndet.
  • Min särbo Villo och jag har rest en del. Marbella i Spanien 2 gånger och stannat månadslångt. Jag är mycket förtjust i Spanien och skulle gärna vara där hela vintern men det har tills dags dato inte låtit sig göras av olika skäl. Vi har även varit på en veckotripp till Kroatien. Fint där med.
  • Vardagarna hemma i kvarteret Vindelälven i gamla Hjärsta har travat på i gängse mak. Nya grannar i 5 av våra 12 radhuslägenheter. Tidigare boende har antingen avlidit eller flyttat till trygghetsboende. De nya har bidragit till att ålderssnittet har blivit mycket lägre än tidigare och det är stimulerande måste jag säga. Boendet är ett 55+ och nu är kanske genomsnittsåldern 70.

  • Med PRO mer eller mindre bakom mig börjar nu "ett nytt kapitel" i tillvaron. Har nyligen gått med som registrerad medlem i mitt parti Nya Moderaterna Örebro och tiden får väl visa i vilken utsträckning jag engagerar mig där. Har hittills varit på ett par träffar och blivit välkomnad på ett bra sätt och jag är inte främmande ta något uppdrag i nån nämnd etc. Får se hur det utvecklar sig...


3 kommentarer:

  1. Hej Vonne!

    Vilken trevlig blogg du har här. Det ska bli trevligt att få följa dig och jag hoppas att det är ok om jag lägger till dig i min blogglista.

    Ha en skön kväll!
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är absolut ok. Då lägger jag till din också.Har nu fått en domän på one.com men jag har inte lyckats med 1-klick installationen av wordpress ännu. Förstår inte varför faktiskt. Får väl fundera och försöka igen.
      Trevlig kväller

      Radera