fredag 30 december 2016

Bli som ny

Varför blir mina Selfie-bilder alltid suddiga?

Jag känner mig lika trött och sliten som året 2016  självt som nu går mot sitt slut. Har besvär med vänsterbenet som irriterande nog inte vill som jag riktigt. Det skyller jag på överansträngning i samband med gångträning för några månader sedan då jag tog i för mycket. Det i sin tur beror på tekniken  (ja alltid nån/nåt annans fel, hihi). Det var så kul att dribbla med en motionsapp i smartphonen så jag sporrades att slå egna rekord trots att jag var en otränad varelse. Det blev inte bra kan jag säga. Har fått en kortisonspruta i benet och det har hjälpt bra för en tid.

Vilken TUR då att det blir ett nytt fräscht år alldeles snart, jag kanske kan haka på där och fräscha till mig både kroppsligt och själsligt.

Idag ska dammsugaren få jobba lite och sen kommer älsklingen Villo hit. Sen blir det väl att handla lite komplement till nyårsaftonen.

Ikväll blir det sängen tidigt för jag har de senaste dagarna suttit vid datorn långt in på småtimmarna så sömnen är eftersatt och jag har grus i ögonen hela dagarna.

1 kommentar:

  1. Hej Vonne!

    Oftast är kameran som tar selfiebilder sämre, tror jag och därför blir de bilderna dåliga. Själv tar jag inga selfies utom i nödfall, som när jag skickade foto till mannen min som var orolig för att jag klippt håret för kort! :)

    I alla fall skyller jag på kameran! Haha!

    Jag läste i dag i en tidning att egentligen så är det bättre att träna långsamt, typ pilates och yoga. Det sliter inte lika mycket på kroppen sa hon som skrivit artikeln.

    Ha det bra!

    SvaraRadera